عصر مجازی

IT یعنی تحول و تغییر در ارتباطات و تبادل اطلاعات ،آن هم از نوع انقلابی،یعنی انقلاب در روش،در فکر،در شخصیت و ... .

عصر مجازی

IT یعنی تحول و تغییر در ارتباطات و تبادل اطلاعات ،آن هم از نوع انقلابی،یعنی انقلاب در روش،در فکر،در شخصیت و ... .

Firefox 3


فایر فاکس ۳  (FireFox3)  


فایر فاکس 3 ، آخرین نسخه مرورگر موزیلا ،از قابلیت های بسیاری برخوردار است و حتی قرار است قابلیت های بیشتری را در اختیار کاربران قراردهد. فایر فاکس 3 ، ویژگی هایی چون نشانه گذاری یا  Bookmarking   هوشمند ، استفاده بهینه از حافظه ،نوار موقعیت بهبود یافته ، امنیت بالا و بسیاری ویژگی های دیگر را برای اولین بار عرضه کرد. مرورگر فایرفاکس3 ، مجموعه  ای از ویژگی های بهینه سازی شده است،اما جذاب ترین بخش ماجرا نیز همین است.


امنیت فایرفاکس 3

هم اکنون همه ما با نماد قفل موجود در نوار موقعیت که بیانگر ایمنی سایت مورد نظر است، آشنایی داریم.مشکل کار اینجا است که نماد مذکور اطلاعات مفیدی همچون میزان امنیت را در اختیار نمی گذارد و به منظور فریب دادن کاربران بی توجه به سادگی می توان آن را شبیه سازس کرد ، یعنی هر سایتی می تواند نماد مذکور را به عنون نماد اختصاصی خود مورد استفاده قرار دهد.به این ترتیب نماد مورد بحث در کنار آدرس سایت به نمایش در می آید . فایر فاکس3، نماد قفل در نوار وضعیت به نمایش در می آید و میزان امنیت هر سایت از طریق رنگ های متفاوت مشخص می شود.به این معنی که محدوده نماد اختصاصی سایت در نوار وضعیت با رنگ خاکستری ، آبی یا سبز به نمایش در می آید.

رنگ خاکستری بیانگر عدم امنیت و رنگ سبز نشان دهنده وجود بیشترین امنیت در سایت است. با یک کلیک روی نماد اختصاصی سایت ،یک کادر محاوره ای همرنگ با آن موسوم به   Passport officer   باز شده و تمام جزئیات امنیتی سایت شامل مالک مجوز امنیتی،بدنه صدور مجوز و ... را نمایش می دهد. دگمه ی   More information   سطح رمزگذاری اطلاعات ،دفعات بازدید، انواع  کوکی هایی که توسط سایت ایجاد و ثبت می شوند و اطلاعاتی از این دست را نمایش می دهد.

فایرفاکس3 مانند  IE7  دارای یک بانک اطلاعاتی اجتماع محور از سایت های فیشینگ و بدافزارها است.کافی است روی یکی از سایت های موجود در فهرست کلیک کنید تا فایرفاکس هشداری نمایش داده و یادآوری کند سایتی که مایلید وارد آن شوید مشکوک است.

مرورگر فایرفاکس 3،ویژگی    Smart Book marks  را عرضه کرده است.این ویژگی برای گروه بندی خودکار صفحات از کتابخانه جدید  Place    بهره می برد. ویژگی   Smart Bookmarks   به طور پیش فرض 10 سایتی را که بیش از سایرین مورد بازدید کاربر قرار گرفته ، صفحات نشانه گذاری شده تازه و همچنین برچسب های جدید را  ذخیره می کند. با وجود این می توانید ویژگی مذکور را به نحو دلخواه تنظیم کنید.با پاک کردن حافظه مرورگر ،سایت های ذخیره شده توسط ویژگی   Smartbook marks   نیز پاک می شود.

اقتباس از : مجله ی شبکه_ آذر 87

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد