عصر مجازی

IT یعنی تحول و تغییر در ارتباطات و تبادل اطلاعات ،آن هم از نوع انقلابی،یعنی انقلاب در روش،در فکر،در شخصیت و ... .

عصر مجازی

IT یعنی تحول و تغییر در ارتباطات و تبادل اطلاعات ،آن هم از نوع انقلابی،یعنی انقلاب در روش،در فکر،در شخصیت و ... .

نشان دادن وضعیت Standby و Hibernate در XP

نشان دادن وضعیت  Standby   و  Hibernate در XP :

Standby    یا  Hibernate   ؟ در دیالوگ مربوط به      Strart >> Turn off     ، کامپیوتر به صورت استاندارد دگمه ی Standby  نشان داده می شود.هنگامی که دگمه    را فشار دهید به جای  Standby  ، Hibernate  جایگزین می شود .

خوبی ها و بدی های این دو چه می باشد و چگونه می توان هر دو را همزمان نشان داد؟

 

حالت Standby  :در این حالت تنها در برق صرفه جویی می شود.در بسیاری از اجزاء مانند مانیتور و هارد در این حالت خاموش می شوند اما رساننده برق اصلی پابرجا می ماند تا محتوای حافظه کاری نیز پابرجا بماند.تنها پس از یک بار فشار بر روی یک دگمه دستگاه دوباره زنده می شود و می توانید به کار خود ادامه دهید.این حالت بیش تر به درد زمانی می خورد که برای مدت کوتاهی می خواهید از پشت کامپیوتر بلند شوید.

حالت  Hibernate:  در این حالت محتوای حافظه کار در فایل کانتینری  Hiberfill.sys    در پارتیشن سیستم ذخیره شده و بعد از آن کامپیوتر خاموش می شود.در مقابل خاموش کردن کامپیوتر ،این روش دارای نکات مثبتی می باشد:عملیات مربوط به بوت به زمان کوتاهی احتیاج خواهد داشت،علاوه بر این سیستم به همان حالتی در خواهد آمد که آن را خاموش کرده بودید.نکته منفی احتیاج زیاد به حافظه خای در پارتیشن سیستم می باشد.حجم فایل کانتینری  Hiberfill.sys  به اندازه حافظه کاری می باشد که وابشته به سیستم این میزان می تواند به چندین گیگابایت برسد.

اگر  می خواهید به هر چهار گزینه مربوط به خاموشی دستگاه در منوی  start  دسترسی داشته باشید ابتدا باید حالت   Sleep  را در کامپیوتر خود فعال سازید.برای این کار به  Control panel    رفته و در بخش Power obtion  به قسمت Hibernate    رفته و گزینه ی مربوط به فعال سازی این حالت را علامت بزنید. پس از این احتیاج به نصب به  روز رسانی ویندوز با شماره  kb8930S خواهید داشت. این به روز رسانی در سایت زیر قابل دانلود می باشد.www.pcwelt.de/ruh/  (551 kb)     این به روز رسانی یک کلید رجیستری را آزاد می سازد.که در قدم بعدی باید آن را وارد کنید.پس از نصب این  Update یکبار کامپیوتر را  Restart   کنید. سپس فایل REG   با نام  pcruhezustand.reg  را از سایت زیر توسط دو بار کلیک کردن فراخوانی کنید. www.pcwelt.de/donload/pcwelt-tools/89592/    

اکنون برای خاموش کردن به چهار گزینهبر خواهید خورد.علاوه براین در منوی  tools >> folder option >> view   مربوط به مرورگر به گزینه مربوط به خاموش کردن کامپیوتر برخواهید کرد که می توانید آن را بنابر خواست خود در هر موقعیتی فعال یا غیر فعال سازید.

اقتباس از : مجله الکترونیک و کامپیوتر-آذر 87

 

نظرات 1 + ارسال نظر
لیلا دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:19 ب.ظ http://rittta.blogsky.com

سلام
وبلاگتون خیلی جالبه مطالبش جالبه و کاربردیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد