عصر مجازی

IT یعنی تحول و تغییر در ارتباطات و تبادل اطلاعات ،آن هم از نوع انقلابی،یعنی انقلاب در روش،در فکر،در شخصیت و ... .

عصر مجازی

IT یعنی تحول و تغییر در ارتباطات و تبادل اطلاعات ،آن هم از نوع انقلابی،یعنی انقلاب در روش،در فکر،در شخصیت و ... .

USB 3 با سرعت 4.8 گیگابیت در ثانیه:

اینتل از اعمال تغییری در ویژگی اتصالات USB3 نسل آینده خود خبر داد.انتظار می رود USB3 از سرعت 4.8 گیگا بیت در ثانیه یعنی ده برابر سرعت USB2 برخوردار باشد.البته سرعت واقعی آن چیی کم تر از این خواهد بود.

عرضه سریع ترین رایانه ی رومیزی جهان

شرکت YoYotech رایانه رومیزی ججدیدی را معرفی نمود که با غلبه بر سیستم هشت هسته ای SVN Ultra SPARC (دو بار برنده سریع ترین سیستم جهان) اینک در جایگاه سریع ترین دستگاه رایانه رومیزی جهان تکیه زده است. 
رایانه Fi7 EPOWER-MLK1610 که محصول شرکت انگلیسی YoYotech است بر پایه نسخه ای اورکلاک شده از پردازنده Intel core i7 965XE با فرکانس 3.73 GHz و مجهز به 9 گیگا بایت حافظه Ddr3 شرکت Corsalr ، بر اصلی Asuse P6T و کارت گرافیکی دو هسته ای Randeon 4870X2 با دو گیگابایت حافظه گرافیکی GDdR5 است.
پردازنده i7-965 Extreme Edition که قیمت آن به تنهای در حدود یکهزار پوند (000/560/1 تومان) است دارای فرکانس 3.2 گیگاهرتز بوده که تا فرکانس 3.73 گیگاهرتز افزایش سرعت یافته و قادر است با استفاده از فناوری QuickPath (جایگزین FSB )، اطلاعات را با سرعت 6.25 گیگابیت در ثانیه انتقال دهد.این رایانه رومیزی از آخرین چیپ ست شرکت اینتل یعنی X58 بهره می برد.مالک شرکت YoYotech معتقد است "هنگامی که پای ساخت یک رایانه سریع به میان می آید دیگر هزینه ی تمام شده اهمیت چندانی نخواهد داشت." این تفکر به شرک YoYotech اجازه داده تا در ساخت این سیستم از یک دیسک سخت 1 ترابایتی و یک کارت گرافیکی دو هسته ای با ظرفیت 2 گیگا بایت استفاده نماید.
نکته قابل توجه این است که عاشقان سیستم های پر سرعت و دوستداران بازی های رایانه ای می بایستی برای داشتن چنین سیستمی 4 هزار پوند به عبارتی 6 میلیون و 100 هزار تومان پرداخت نمایند.
البته شرکت سازنده این دستگاه معتقد است استودیوهای فیلم سازی و افرادی که به طور حرفه ای به پردازش تصاویر و عکس های کیفیت بالا (HD) می پردازند از مشتریان بالقوه این دستگاه محسوب خواهند شد.
اقتباس از: ماهنامه رایانه – دی 87

تراشه های Core i7 ...

تراشه های Core i7 در چهار رده قرار می گیرند. دو رده اول با نام های رمزی Havendale و Lynfield جهت کامپیوترهای رومیزی و دوره دوم با نام های Clarks field و Auborandale برای کامپیوترهای قابل حمل تولید خواهد شد. 
Havendale و Auborandale از گرافیک یکپارچه و بسیار نزدیکی برخوردار هستند.اکثر رده های فوق در سال آینده توزیع می شوند.همچنین وسایل قابل حمل با سیستم جدیدی با نام رمزی Culpella ارائه خواهد شد.
به نقل از : ماهنامه رایانه-دی 87

PCL-EXPRESS 2.0 چیست؟

تکنولوژی PCL-EXPRESS 2.0 سرعت انتقال را در درگاه های گرافیکی نسبت به نسل قبلی ( PCL-E 1.0 ( دو برابر کرده و در نتیجه یک کارت گرافیکی می تواند سرعت انتقال داده ها را در هر مسیر تا 16 GByte/s ارتقاء بخشیده و بازدهی بالایی را در محیط های گرافیکی از جمله بازی های رایانه ای برای کاربران به ارمغان بیاورد.
این تکنولوژی در مادربردهای Elitegroup ،عامل پشتیبانی این مادربردها از جدیدترین کارت های گرافیک بازار می باشد.